USK: Nužna reforma obrazovnog sistema

PODIJELI

Strategija razvoja  obrazovanja  na području USK do 2022. godine, koju je  za skupštinske poslanike pripremilo  Ministarstvo obrazovanja, ponudila je na uvid  činjenično stanje, ali osvrt  na ključne probleme kojima je opterećno naše školstvo. Reforme su nužne  kako bi obrazovni sistem pratio  tržište rada te odgovorio današnjim izazovima.

Gimnaziju Bihać trenutno pohadja 500 učenika u 18 odjeljenja. Oni u trećim razredima već razmišljaju o upisu na fakultete, a razmišljanja o studiranju u BiH ili vani, kako smo čuli od učenika,  podijeljena su.

Ovi budući studenti  bez obzira na različite  interese po istom će pamtiti svoje srednješkolsko obrazovanje, i to velikom broju sati, te obimnom gradivu koje često nije prilagođeno zahtjevima  modernog doba. Dokazuje to i Strategija  obrazovanja Ministartva obrazovanja USK u kojoj  se navodi kako  u školama, uz ostale  nedostatake,  dominiraju zastarjele  predavačke metode umjesto aktivnog učenja i prilogođenog indivudalnog pristupa. Dio  je  to niza problema koji će trebati rješavati kako bi se naš obrazovni sistem modernizirao.

S tim ciljem  i Gimnazija Bihać  u oštroj konkurenciji s   aktraktivnim medicinskim zanimanjima nastoji postati  interesantnija učenicima i njihovom roditeljima. Nakon uvođenja smjera s više sati njemačkog jezika nosioci su projekta uvođenja  i  informatičkog smjera  koji bi trebao zaživjeti  su sepetembru, kazao nam je direktor Jasmin Hodžić.

Planovi postoje  i za dodatne smjerove koji će svakako značiti veću mogućnost izbora za učenike.

Loša socijalna, ekonomska, a samim tim i demografska situacija, te još uvijek slabija uključenost djece iz osjetljivijih društvenih grupa   uz ekonomske migracije ključni su uzroci sve  manjeg broja djece u našim školama. Strategija  razvoja obrazovnog sistema  resornog ministartva uz analizu nudi i odgovore  kako unaprijediti obrazovni sistem USK. Ukoliko ne  ostane mrtvo slovo na papiru budućim naraštajima treba li ponuditi modernije i uspješnije metode obrazovanja.

PODIJELI

1 komentar

  1. Kao prvo, treba se vidjeti u kakvom lošem stanju su škole po pitanju učila, a ako nešto i novih učila i opreme ima, to je zasluga donatora i zalaganja osoblja škola; ovo su godine ušteda i resorno Ministarstvo nastoji da prođe što jeftinije, od osoblja do opremanja škola. I kakva je to reforma u čijoj izradi ne učestvuju oni koji tu reformu trebaju iznijeti na svojim leđima? Nabacivanje sa tamo nekim smjerovima i zvanjima nakon škole ništa ne znače ako se ne promijene temeljno nastavni planovi i programi, koje opet Ministarstvo treba da kreira. Osim toga, godinama neki predmeti nemaju nikakav udžbenik! Biće zanimljivo zato vidjeti kako će to sve ispasti preko leđa djece i roditelja. Predavače se ionako malo šta pita.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here